söndag 8 maj 2011

Magen växer... och jag med den...

Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 6 aug 2011
Du har 90 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vikten går upp i rasande takt. Tidigare graviditeter har jag ju gått upp 33 resp 31 kg. Och jag vore verkligen glad om jag inte slutade upp på dessa siffror igen.
Tyvärr är jag ju redan på god väg.

råden lyder:
Ditt BMI är 26,1 vilket betyder att du har viktklassen Övervikt. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 3,3 kg.
Jahapp.. men men, nää, jag e ju preggo, så jag skall ju ligga här på skalan. Men ändå... jag vill verkligen INTE gå upp mer nu. Ligger redan på nästan 10kg upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar