måndag 20 juni 2011

47 dar kvar

Så långt, så kort... äh jag vet inte...
Ena stunden känns det som om lilleman i magen är lika otålig som jag och hade tänkt komma snart och att det är alldeles för kort tid kvar. Nästan stund känns det som att 47 dar är en evighet och gör han som sina syskon så håller han tiden rätt hyffsat. Räknar jag så borde det bli typ 2 dagar senare, så säg 49 dar.
Jag vet egentligen varken ut eller in i frågan, när vill och tror jag att liten skall komma då? Får frågan lite titt som tätt vad jag tror, tänker och tror. Tja, vad svarar man på det. Hur långt är ett snöre?
O ena sidan, klart det vore skönt att slippa vara gravid och tung så länge till, skönt att inte föda ett jättestort barn. och från 37 fulla veckor är ju bebben fullgången och kan komma.
Men o andra sidan. Mitt i simskoletider, innan matte hunnit gå på semester etc... Vore ganska gött om man kunde tajma in det rätt lagom sådär också. Så kommer han runt utsatt datum vore det ju rätt praktiskt. Man e lite mer beredd och förväntar sig det.
Jadu, som sagt va, hur långt är ett snöre. 47 dar är både mycket och lite och egentligen varken mycket eller lite heller. rörigt värre. Får nog sätta mig med mitt senaste virkprojekt och försöka glömma hur många dagar det är kvar och fylla tiden med lite annat istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar