måndag 27 juni 2011

Känsloenkäten....

Fyller i en liten känsloenkät.
Vad känner du.... om jag frågar dig vad du...

1.Älskar... Min familj

2.Hatar... För starkt ord, men jag avskyr sånna där dagar när ALLT bara går fel, och när man redan vaknar på morgonen och har migrän, vänder sig om i sängen, nästan rammlar ur, spiller ut frukosten och inser... jupp det är en SÅN dag, lika bra att dra täcket över huvudet igen.

3.Saknar...  Dom där ljuvliga sommarkvällarna/nätterna då man tar en tur med sin far med båten, det är knäpptyst ute, spegelblankt på vattnet, enbart krusningar i ytan från årorna, tystnaden är påtaglig, solen går ner och färgar himmlen vackert rosa-blå-röd, månen går upp och man väntar spännt på att gösen skall hugga och det finns inget godare i världen än en ostmacka och lite saft i en läskflaska. Det är en sann lisa för själen.

4.Längtar efter.. Att återfå min kropp, förmågan att sitta, stå och gå utan att grina illa av smärta.

5.Gör dig glad... Vänner, familjen och att få dela livet med desamma.

6.Gör dig ledsen... Orättvisor

7.Känns orättvist... Pass, kommer inte på något just nu, känner mig inte orättvist behandlad, tvärtom, jag har fått det bästa i livet, en underbar man, ljuvliga barn som är precis så busiga som dom ska vara, ett hem som visserligen har en hel del som behöver göras, men det hör ju liksom till. Och jag tänker vara så fräck och inte tänka alls på luther på axeln, utan jag hävdar att jag har fått precis vad jag förtjänar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar