tisdag 13 december 2011

Det automatiska hemmet

Är jag den enda som inte bor i det????
Ghaaaaa, somliga mornar får man bara nog och har lust att säga upp sig.
Det borde vara ganska enkelt kan man tycka, men uppenbarligen är det oändligt svårt.
Ta tex detta med väckning. När man för 10e gången på 30 minut väcker barnen och säger till dom att sätta på sig kläderna, så blir dom förvånade över att mamma inte längre är en vän liten ljuv ängel som med bomull i rösten önskar sina små sockertoppar en ljuv morgon.... No shit sherlok... 10e gången, 30e minut = räkna med att jag höjer rösten och är förbannad över att ni fortfarande i maka tackt sitter i underkläder och inte ens lämnat sängkanten.
Men när man väl höjjerr rösten till kastratnivå, lägger till en svordom eller två och förklarar att NU!!!!!!!!!!!!!! räcker det, ja då är helt plötsligt kläderna på inom loppet av två minuter och dom sitter vid matbordet och har själva gjort frukost. Och själv är jag som ett åskmoln som undrar, VARFÖR!?!?!??! måste jag bli arg för att ni skall lyssna?
Tror ni jag har som något självändamål att på morgonen få bli arg och tjata mig ilsket röd för att ni skall få ändan ur sängen? Skall jag väcka er  ytterligare en halvtimme tidigare? Skall jag få sova mindre och inte äta någon frukost för att ni skall dra er i sängen? Skall jag få magsår och huvudvärk för att få på er kläder?
Nä automatisk väckning modell kalle anka huset vore på sin plats att installera. Och när vi ändå är i farten så finns det fler saker som vore lämpligt att installera.
Ta tex detta med tandborstning. Morgon som kväll senaste åren så är det samma tjaffs. nä 10 sekunder är inte tillräckligt. ni har fått tandborstar som piper när ni är klara. använd dom. och tandborstning sker I badrummet, inte 5cm från hallspegeln där det lämnar tandkrämsstänk över hela spegeln. Jag lovar, den torkar inte rent sig själv.
Likaså är det så att smuttsiga kläder inte heller automatisk flyger till tvättkorgen och landar prydligt däri, och har man hällt ut en hel stor påse med udda strumpor så flyger inte dom heller tillbaka av sig själv i påsen, jacka och väskor hänger inte upp sig själva, skor vandrar inte till skohyllan själv, gymnastikpåsar är inte självpackande, frukt till väskan inte självpåfyllande, hår inte självutredande, skräp hittar inte heller till soppåsen själv, bord torkar sig inte själva, inte ens om man tar smöret och smetar ut det över bordsskivan så torkar det sig själv hur mycket man än ber det. Och föröken att lägga matresterna på golvet i hopp om att sopborsten skall komma när man visslar, nä lika fruktlösa dom med.
Ni som har det automatiska hemmet, vänligen berätta vart ni beställde det, för jag behvöver ett levererat med expressfart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar