tisdag 26 mars 2013

Mcd snusket

Lite bråttom till skolan, det får lov att bli frukost på mcd.
Beställer en egg mc muffin med varm choklad juice och yoghurt.
Frid o fröjd tills jag får skeden till min yoghurt.
Mannen i kassan som handhar pengar, knappar på kassan och tar lite överallt ser väl inte direkt nytvättad ut för korta ner historian. Han tar i allafall upp min sked i själva skeddelen istället för i skaftet o bär sedan skeden inuti sin knäppta hand innan han lägger den på min bricka. Jag påpekar detta och ber om en ny sked där han inte tar i själva skeddelen som skall in i min mun. Han tittar på mig som jag vore galen.
- du vill ha en ny sked?
- ja tack, en där du bara tar i skaftet tack.
- va?
- ja dina fingrar är inte rena, jag skulle vilja ha en ny och ren sked, va snäll o håll inte i skeddelen utan i skaftet
- så du vill ha en ny sked? En annan?
- ja tack
- en sån här? ( han tar nu em mc flurrysked i skedhuvudet, håller upp o lägger tillbaka)
-nej tack, en vanlig ny sked bara.
-jag förstår inte.
Suck... Efter ett tag fick jag i allafall honom att ta upp en sked i skaftet o ge mig. Ska det va så svårt?
Går o sätter mig, tittar på min sked o ser samtidigt bara hans halvsvarta fingernaglar. Bestämmer mig kvickt för o skippa min varma choklad. Det rykande heta vattnet får bli skedsterilisator istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar