tisdag 16 juni 2015

Åhh Norge Norge Norge

Dom ringer med jämna mellanrum och försöker locka mig.
Man får alltid ett leende på läpparna efter deras samtal.
Deras språk sjunger verkligen glädje och det har sin charm att åka en vända.
Det tar verkligen emot att säga nej tack.
Men som livet ser ut nu så kan jag inte. Jag har fullt sjå att komma tillbaka till vardagen efter långtidssjukskrivningen.
Ni som känner att ni kan ta en vända eller två. GÖR DET!!! det är så värt det, erfarenheten, glädjen, den stärkande känslan av att man faktiskt klarar mer än man tror och inte minst,,, lönen. Att verkligen få känna vad man är värd även i lönekuvertet.
Jag hoppas innerligt att jag en dag åter kan åka några vändor till Norge och få pröva vingarna som Jordmor i vårt fina grannland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar