tisdag 17 mars 2009

En tur i allhallen

I ett försök att bättre på min mammastatus så jag åka skridskor med dottern idag. Och såklart för att det är så jäkla roligt. Första gången dottern skulle iväg och åka skridskor med dagis följde jag med. Dottern tyckte för att det skulle bli jättespännande, hela vägen tills hon kom ut på isen och insåg att det var skithalt och inte alls var så lätt som det såg ut.
Hon störtgrät i ca 30 minuter och vägrade gå ut på isen igen. Sen när tårarna tog slut så klev hon ut på isen igen, jagade mig runt rinken och ville leka kull. Sen fick jag knappt av henne från isen igen.
Så nu har hon fått åka själv ett par veckor med dagis, och mamma har fått vackert vänta hemma.
Men idag ville hon återigen ha med sin mor. -Mamma, du måste se hur duktig jag har blivit.
Och det är klart jag måste se det. Så det är bara att snöra på sig grillorna igen och ge sig ut som bambi på hal is, sen bär det iväg till jobbet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar