tisdag 3 november 2009

En liten råtta



Luna 6 år har fått en liten mjukisråtta. en sån där grå liten som finns på ikea.
På fritids har hon berättat om nya råttan och bett att få ta med den. Dom har nämligen mjukisdjurförbud på fritids, men hon bad ändå så snällt att få ta med och visa den på samlingen. Fröken hade enligt Luna sagt att det går bra. Jag fick mina aningar om ifall det verkligen stämde och sa att vi lägger den i mammas jackficka så får vi se vad fröken säger när vi kommer till fritids.
På fritids:
Luna: Fröken, fröken, fick jag ta med råttan?
Fröken: Nja, men vi sa ju att ett foto gick bra?
Jag: Men e det inte lättare att ta med råttan?
Fröken: Nja, mjo det kanske går bra, det e väl ingen sådan man kan vara allergisk mot?
Jag: ??? Va?? nä det betvivlar jag.
Tar fram den lilla grå råttan ur min ficka varpå fröken gör stooora ögon och sen brister ut i skratt.
Ha ha ha, jasså, det va en sån råtta. Ja då går det ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar