lördag 21 november 2009

Jag erkänner, jag är en vekling.

Efter min första natt på bas så kom jag hem vid 8 snåret. lite uppe i varv efter den 4e red bull som jag petade i mig under färden hem. lyckades slummra till vid 9 och vaknade med ett ryck av två fnittrande 6åriga tjejjer kl 10 och en 4 årig son som undrade... mamma e du vaken???.
Öhhm ja, nu e jag det.
Konstaterade rätt snabbt att det e lite kört på fronten att sova nu. bättre jag håller igång under dagen och somnar tidigare ikväll känns det som.
Så med någon slags uppbringade krafter tog jag mig in i duschen för att kvickna till. Just nu sitter jag i morgonrock, mest illamående, lite magvärk efter all redbull och med en dundrande huvudvärk. Nä, vi e nog alla överens i familjen, jag ska inte jobba natt. Även om det praktiskt och trevnadsmässigt vore idealiskt, så klarar jag det helt enkelt inte.
Börjar istället fundera i nya banor, kanske jag borde bli en hyr syrra? Kanske Norge? Jag var ju påväg för lite mer än ett år sedan, ska nog i allafall ta och ansöka om norskt legg. Man vet aldrig vad som väntar runt nästa krök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar