tisdag 1 december 2009

Byggsats. morr.. mutter

Så va det då 1a Advent. Barnen är iväg till dagis/ skola och jag tänkte göra lite julfint. Plocka fram barnens adventskalendrar. I år orkade jag inte pyssla och fixa dom själv, så jag slog till och köpte färdiga. Sååå skönt. tills jag idag skulle plocka fram dom, och inser att Lions är en J-dra byggsatts!!!!
Där fick jag för att vara lat och köpa färdigt.

Såhär fin och förädisk såg asken ut.


Sen kollar man närmre och inser att det är en byggsats där vartenda litet fack skall byggas ihop och fyllas med ytte pytte små delar som man måste bygga ihop.


Mitt uppe i julkampen. Luckorna är i allafall på plats.


Och just när man tror att man äntligen satt ihop den femtielfte lilla pytte plastbiten och är klar, då visar det sig att man skall bygga en borg och en skog i pappkartong också. Men ett ex antal svordommar och lite tejp senare så blir det såhär fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar