onsdag 4 augusti 2010

Inked


Idag är det våran bröllopsdag. Vi firar tre år som gifta. Det kallas för läderbröllop. Förra året var det bomull. Min man fick då två örngott av mig med orden puss och kram på. Jag fick en vacker klänning och örhängen av honom.
Men i år var det som sagt va läderbröllop. Jag hade köpt ett armband i läder och stål till honom. Och jag fick ett par skor från hush puppies.
Nu på kvällen, kom min svärmor över för att passa barnen. Men vad skulle vi göra? När man är så van att vara just mamma och pappa och ägna all sin tid åt barnen, så blir det lite knepigt när man helt plötsligt får utrymme att vara vuxen och bara ägna sig åt varandra. Idetorkan krockar med beslutångesten. vad ska man göra?
Då slog det mig. Tatuering!
I våra vigselringar har vi "våra ord" In aeternum.
Det var 12 år sedan vi blev tatuerade. Men nu var det äntligen dags igen.
Min hamnade på min underarm. Min mans sitter på hans bröst.
Jag är verkligen nöjd. Och ja, det gav mig smak för mer...

2 kommentarer:

  1. Verkligen snyggt! Betyder det förresten "för evigt"?

    Jag håller med om att det börjar klia i tatueringstarmen ;)

    SvaraRadera
  2. stämmer bra. för evigt.
    Jag verkligen älskar den, den har blivit så fin nu när den börjar läka. Och visst ger det mersmak, skulle vilja ha ett par till.

    SvaraRadera