måndag 24 januari 2011

Liten blir stor

Lillen i familjen. Lion 5 år är en ganska bestämd herre.

I morse skulle han absolut ha med sig pulkan till dagis. Det är ju okej. Men. han brukar alltid vilja bli dragen och han är ett barn som inte tål ett nej. Då blir det stora drama scenen med skrik, tårar och slänga sig på golvet scener.
Men i dag va det inte samma sak.
Han ville bli dragen men då sa jag.
-Lion, nu när mamma har en bebis i magen
-nää
-Jo, kommer du ihåg det, mamma har ju en bebis i magen
-Ja
-Då kan inte mamma bära tunga saker, då kan inte jag dra dig
-Nä mamma, då får jag dra själv

Åhh plutten, han blir stor. jag va helt paff. lille gulleplutten vad han blir stor.

Han va också tämligen på det klara vad som gäller med bebisen.

-Mamma!
-Ja hjärtat.
-När inte du eller Luna är hemma och jag är hemma med pappa och bebisen. då kan JAG ta hand om bebisen.
-Men hjärat, kan inte pappa göra det då?
-Nä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar