måndag 21 mars 2011

Ahh ljuvligt

En dotter med tandvärk ledde till inställt pluggande idag och ett besök hos tandläkaren. Lite oklaart, men troligen "växtvärk" av tänder som vill komma fram.
När vi väl var klara där så hade nästan hela skoldagen gått. Så det blev en tur till Bromma Blocks. Premiärturen för mig. Och jag blev imponerad. Fint och trevligt, gillade det helt klart.
En härlig men dyr dag blev det.
Köpte nya tandborstar till barnen. Disneytandborsten med melodi blev det.
Efter tandborstinköpen så blev det en tur till Zoo för lite förnödenheter till dvärghamstern och gerbilerna.
Sen var det dags för lunch, Jag försökte locka dottern med sushi, men hon var svårövertalad och ville hellre ha korvstroganof och ris. aja, hon fick sin vilja fram och jag min. Jag avnjöt en riktigt god 9-bitars lax sushi. mums.

Sen var det dags för efterrätt numme 1. en härlig Lemon-maräng paj, mmm ljuvligt. På det härliga lilla Garden i Bromma blocks, dom va riktigt mysiga, ett café helt i min smak.
På vägen ut till bilen passerade vi bönor & blad och fastnade helt vid deras stora härliga te-disk. Eller rättare sagt det var deras Macarons som drog in mig och sen fastnade dottern i te-disken.
Det hela slutade med ett ljuvligt Rooibos Kaktus/Apelsin te macaroons i smakerna choklad, hallon, passion och pistage. Jupp efterrätter är bäst i dubbel uppsättning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar