lördag 23 april 2011

Deklarering

Ni vet, det ska ju gå sådär himmla fort o smidigt o deklarera på nätet. Typ en blick och en underskrift = klart..
Tji fick jag. Tydligen har jag sålt någon slags aktie och gjort den otroliga vinsten på 3kr. Därför behövde jag fylla i ett ex antal uppgifter. Fick ett så fint brev från skatteverket om att dom behövde att jag fyllde i uppgift ditt, datt och dutt på formulär K4 och eftersom dom inte kunde se exakt vad det var så behövde jag hitta själv vart på denna blankett detta ditt, datt och dutt skulle fyllas i.
Jag började kl 07 och prick 11 så kunde jag ÄNTLIGEN skicka in blanketten via nätet.
För programmet gav sig inte, man va ju tvungen o få alla siffror att gå ihop och den klagade både en två och femtioelva gånger på att mitt belopp kunde inte sluta på minus... Suckar. kudne med glädje skickat in dessa tre kronor till skatteverket så kunde dom fått hela vinsten. 3kr känndes ju bra mycket mindre än 4 timmar.
Men men... vad gör man inte för det kära skatteverket ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar