måndag 18 april 2011

Gnälligt o lite kul

Hade en väldigt intressant förelässning idag. Hållen av mr Olle Waller i egen hög person. Mycket trevlig man och bra föreläsare som till och med lyckades hålla en toktrött preggo vaken en hel eftermiddag.


Däremot börjar jag totalt ruttna på att ha ont för stunden.

Grundstatus med överrörliga leder, snedställt instabilt bäcken, torakal kyfos, några små diskbråck har ju inte direkt blivit bättre nu när foglossningen verkligen vill ta ut sin rätt.

Sitter jag så känns det som om någon trycker in ett häftstift långt ner i korsryggen och går jag så känns det som om någon försöker med samma konstiga trick med häftstift på främre fogen.

Min tens och jag är bästa polare för stunden.

Sammandragningarna går i ett mot dagens slut. Försöker jag mig på något mer avancerat än att ligga däckad i soffan så kommer sammandragningarna som på beställning. Åka buss är tex en plåga som för var gupp eller sväng ger ett motsvar i sammandragning och grimaser.

Visst, sammandragningar kan man ha, helt normalt, men fy vad jag är trött på dom. Vore ju trevligt o kunna göra något alls utan att ha ont, eller vad sägs om min högsta dröm just nu. kunna sova en natt, eller vakna och ta sig ur sängen utan att grina illa av smärta. suckar. ja ja, jag ska inte gnälla. har ju gjort mer än halva graviditeten i allafall.

2 kommentarer:

  1. Inte kul att knappt göra något och sen "straffas" med en massa sammandragningar...
    Kan du inte lägga upp en bild på dig, nu var det länge sedan man fick se dig och magen :)
    Kram G

    SvaraRadera
  2. Nope, och jag e lite för otålig av mig för att bara sitta/ligga på ändan o ta det lungt. Det funkar inte så bra när det finns så mycket man vill göra.
    Självklart kommer bild. Har varit lite lat o inte lagt upp det än bara.
    Hoppas ni har det härligt i solen. Kramar.

    SvaraRadera