torsdag 28 april 2011

Praktik

Ni kanske vet att jag är ute på min första praktik som blivande barnmorska. Många intressanta ämnen har passerat för mina ögon. I morgon är sissta dagen på dom här tre ljuvliga veckorna. Då blir det en dag på operation.
Idag var jag på gynakuten. Läkaren som jag gick med va helt toppen och verkligen gick in för att låta mig ställa alla frågor och lära ut så gott han bara kunde.
Efter några timmar så råkade han hamna på förlossningsjouren då en annan läkare inte kunde ta det passet.
Och ett tu tre så fick jag halka med på ett bananskal även där och fick se och klämma o känna på både det ena och andra. Tro inte att jag klagar nu, nej tvärtom. ser det som ren bonus att jag fick ut lite extra av min placering. Och att få besöka en nyförlöst och hålla liten nybakad skrutta, ja det är en härlig bonus :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar