söndag 8 maj 2011

Stulen lista

Hittade en liten kul lista. kastar mig över den.

Tecken på att man är höggravid:
- När din sambo väcker dig och ber dig varje natt att lägga dig längre bort för att du snarkar..
Va? måste man vara höggravid för det?

- Sambon måste parkera om bilen på nytt för att du ska kunna komma ut.
Nja, det går bra ändå, åker ju faktiskt med komunalt.

- Du är nära att skära dig varje gång du ska raka dig nertill och du ser inte längre tårna.
Vilka tår? vilken rakhyvel? det finns faktiskt folk som jobbar med vaxning... tittar på mina spacheckar, dags o lösa in snart.

- Du tutar var gång du ska ur bilen för att magen lägger sig över ratten.
Men hörni, det går faktiskt att flytta sätet ;-)

- Det inte längre hjälper att "smita förbi" folk sidledes då du är bredare så än framifrån.
Oj oj, det va länge sen jag insåg att jag är minst klotrund, men ändå försöker jag detta hela tiden och nä, inte nu heller, jag e tjockare än jag är bred.


- Det känns som om man har sprungit en mil när man går upp för en trapp.
Vem f-n e dum nog att springa uppför en trapp i det här tillståndet? det finns hiss.

- När man rullar runt för att komma upp från soffan.
Jag har två barn, dom får baxa upp mig :-D

- När din sambo knyter dina skosnören.
Det kallas crocks och är guds gåva till svullna gravidfötter och onda ryggar.
- När man är rädd att kissa på sig när man nyser/ hostar.
Nej, jag läcker inte, jag e faktiskt "bara" 30 än.

- Man tappar något på golvet och låter det ligga för att processen med att plocka upp det är för omständlig.
Ähh, det finns återigen barn, dom är betydligt närmre golvet än mig *S*

- När man hellre går barfota än att ta på sig strumpor.
Ja, tack o lov va man ju smart då ra... på sommaren behöver man inga strumpor, den diskussionen kan vi ta igen i oktober tack.

- När man inte orkar sminka sig eller fixa håret för att armarna somnar efter bara några sekunder över huvudhöjd.
Ahh, så det e den ursäkten jag borde ha kört med dom senaste 15 åren, eftersom jag typ ändå aldrig sminkar mig.

- När man behöver hjälp för att komma upp ur sängen eller soffan.

hmm, ska jag lära ut rullmanövern, tack o lov att man har en hög säng, gäller bara o sikta med fötterna neråt först.

- När det enda man orkar plocka upp från golvet är en godis som ramlat ner.
Godis!!! Jag, skämtar ni? Jag skulle väl aldrig äta sånt onyttigt ;-)

- När man måste kissa igen så fort man rest sig och trott att man var färdig.

Faktiskt inte, men men, det är 12 veckor kvar, jag hinner nog uppleva det också.

- När man letar efter alla andra möjligheter än att behöva använda trappan.
Vilken tur att vi bor i enplanshus, bor ni mot förmodan i flerplans, räkna med att servera mig på nedre plan tack, alternativt, se för bövelen till att instalera en hiss.

- När de högklackade skorna blir stående bakom de förnuftiga "kärrningskorna".
Jag högklackat, när såg ni mig i det senast?

- När godisskålen får prioritet före middagen.
Ge mig en regäl köttbit med melon till och jordgubbar till efterrätt så kan ni behålla allt godis, det slår inte en regäl stek. Jag matnojjor... nääää varför tror ni det ???

- När middagen blir offrad för att få sova lite längre på soffan.
Här gäller det att vara smart och få det bästa av bägge världar, antingen middag i sängen/soffan eller inse att vi har faktiskt micro.

- När allt blir tungt och man flåsar och flämtar som en valross efter att ha fått upp dragkedjan på skorna och måste sätta sig ner efter för att få blod i huvudet och få bort den lila färgen från ansiktet.
Ähmm, okej, jooo erkänner, jag har grymt dåligt med ork just nu. och yrsel är ett dagligt inslag.

- När man inte längre orkar stå i duschen utan sätter rätt ner på rumpan på golvet.
Rekomenderas INTE. vi har en väldigt liten dusch, inser att om jag skulle sätta mig där så måste nog kofoten fram för att få loss mig.

- När man sitter på golvet i duschen och inte förstår hur man ska komma upp igen.
Som sagt va, det blir nog både kofot och vaselin då, bäst o inte testa.

- När ingen annan än du får tillgång till soffan längre.
Ähhm va det något nytt?

- När det känns som om bebisen försöker trycka ut slemproppen och gräva sig ut varje gång du lägger dig ner. Lägger mig ner? nä det är när jag står upp som lilleman får för sig o sparka rätt ner i mufflon och inte lärt sig skilja på upp o ner. O så ja, han e inte heller så överdrivet förtjust i när jag försöker sova på mage. Men annars, nä ligga ner, då brukar jag i allafall få det lite lungt.
- Allt är väldigt irriterande... (Ja ALLT är faktiskt väldigt irriterande när man inte sovit, inte kunnat äta, har ont av att gå, ont av att sitta och magen kör ihop sig i sammandragningar så fort du försöker något mer avancerat än att läsa en bok. Som tex resa sig upp ur sängen eller sätta på sig kläder... Morrr.....

- När BH storleken börjar närma sig slutet av alfabetet. Mmmm -hhmmm,,, redan konstaterat att bh affärerna nu för tiden bara riktar sig till tonåringar. När det här är över så e det bäst att jag får tillbaka lite av min gamla kropp, annars får jag se till o bli miljonär och göra något åt saken för såhär är inte acceptabelt att gå länge till. Varken för egot eller min rygg. Jag utseendefixerad... nääääääääää... inte alls ;-)

- När ett ärende om dagen gör dagen fullbokad. Jupp jupp, ett ärende är nästan överkurs det.

När man inser att det fanns alldeles för många frågor att svara på och man hellre borde ligga i sängen och slappa... jupp, då e man preggo så det räcker o blir över, men det va skönt o få gnälla av sig lite. så ta det med en grävskopa salt eller två.
Kram o Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar