fredag 10 juni 2011

Borde verkligen...

Vårt badrum gapar ekande tomt.
Det är inte bara bastu, wc och handfat som saknats i ett års tid, utan även golv och väggar. Det är egentligen ganska vackert på sitt sätt, betonggolv och regelverk. Men njäää, jag vill nog ha ett riktigt badrum. Drömmer om sandfägade stora plattor på golvet, ett tassbadkar i vitt, skålformat handfat.... betoning på DRÖMMER!!!
vet ni vad badrum kostar... mmm vi kan i allafall konstatera snabbt att det är betydligt mer än vad som finns p kontot. Hua ryys, och det tråkiga är man kan verkligen inte göra något själv. Alla andra rum är mycket roligare, tapet kan man sätta själv, måla, lägga golv, byta köksluckor, slipa bänkskiva... ja ja, jag borde ha gjort allt det där, men det har liksom inte blivit av. Men jag KAN göra det, kanske inte just nu i detta stora preggo tillstånd, men sen så. Men badrummet, det e så deprimerande, för där är man verkligen helt lost, man kan inte, hur mycket man än vill, så kan man inte. Det enda man kan göra är att försöka spara pengar och gilla läget och inte tänka för mycket på vad det kommer kosta.
Eller som i vårt fall, stäng dörren och försök glömma att rummet existerar.
Aja, nu har vi i allafall sparat ihop en liten startslant och tänker oss att i allafall ...börja... Jag har förstått så långt att steg nr 1 är att byta golvbrunnen. Okej, men sen då? pengar-klart, vad som skall göras-klart. sen tar det stop igen.
Jag har ungefär en nolla i förtroende för stora företag.Jag förväntar mig att dom
1. är sena och inte kommer när dom ska, okej, jag är ändå hemma så det e väl inte så farligt.
2. inte slutför arbetet
3. kommer uppge att det kostar ungefär dubbelt mot vad det borde kosta
4. när räkningen väl kommer så kommer det kosta ännu mer
5. gör fuskjobb som ändå går sönder och måste göras om och vi får fuktskador till på köpet.
6. när fuktskadorna kommer så kommer det visa sig att dom inte är försäkrade och så står man där ändå med ett icke fungerande badrum
7. där står man med stora räkningar och måste börja om från början och hitta ett nytt företag.

Jag är sådan att jag vill ha någon rekomenderad, någon liten lokal som man vet kan sitt jobb. Att bara ringa upp random företag i "gula sidorna", nä det fixar jag inte.

Så det e liiiite segstartat här kan man väl lungt säga.

Att därtill hitta någon som "bara" vill göra lite småjobb, ja där kommer ju nästa problem. Jag förstår ju fullt ut att ett företag vill ha ett helt projekt, göra badrum såklart. Så ja, återigen, det här kommer väl ta ett år till eller så... men men inte mycket o göra åt, får väl gräva ner mig i min virkning ett tag och blunda lite till för det där rummet *S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar