söndag 26 juni 2011

jupp jupp

Mozzarellan tog mycket riktigt slut och inte heller är jag miljonär, vad var det jag sa :-)

Tiden går i allafall frammåt mozzarella eller miljoner till trots.

Familjelivs kalender berättar att:

Du är i vecka 35.

Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 6 aug 2011
Du har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

vilket gör att 85% nu är klart. Men det e väl dom sista 15% som är tyngst och värst.
 
Allt, eller i stort sett allt är i allafall klart. Inköpslistan har krympt till ett minimum. Min snälla granne kom över med två härliga åkpåsar, vilket jag nästan hade glömt att man måste skaffa, bara för att det är sommar och varmt. Men nu är det också klart. Perfekt, tusen tack!.
 
Har kunnat bocka av punkt efter annan säng, vagn, skötbädd, ammninsbhar osv, ja allt från stort till smått har väl inhandlats som behövs. Sen finns det ju alltid massa lull-llull som butikerna vill att man skall handla som man egentligen kanske inte behöver.
Det som står kvar på listan är egentligen en del bebiskläder. Har införskaffat en bas i storlek 56, men sen inseer man ju att den där lilla bebben lär väl precis som sina syskon lägga på sig och växa lika fort han. så storlek 62, 68 och 74 lär jag få ägna mig åt under hösten. Tack o lov vet jag att det kommer ju en bytardag rätt snart sen under hösten. Bara till o ladda IKEA kassen :-D
 
Har just avnjutit en lugn morgon, barn och man sover, själv åt jag frukost helt mol alena och bara njöt av tystnaden. Tänk vad härligt att ta en kopp the i tystnad. Det är vardagslyx :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar