söndag 12 juni 2011

Klar!

Jag hade inte virkat sen jag gick i lågstadiet och tydligen gav mig på att virka en blå bläckfisk i syslöjden. Men så såg jag ett par jättesöta virkade baby-converce. Det va bara att hugga tag i närmsta virknål och ge det ett försök... eller två.. tre... ja ja. okej, det hann faktiskt bli 5 skor innan jag lyckades åstadkomma ett par som var lika stora.. Nu e det bara skosnörena som saknas, och det verkar ta lite tid. I väntan på att jag skall lyckas komma ihåg att handla dom där 30cm långa vita skosnörena så började jag med nästa projekt. En babyfilt. Och eftersom det inte behövdes köpas några skosnören till den så gick det faktiskt snabbare att bli klar med den.
100% bomull, mönstret är african flowers. Riktigt nöjd med att jag själv lyckades åstadkomma den *S*

2 kommentarer:

  1. Super fin!! Önskar att jag också kunde göra sånt där... men icket! Kanske kan du göra saker på beställning så kan jag köpa det??
    Hahah, nä skämtade bara!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Den tog lite tid att göra. Men jag LOVAR. Det e jättelätt, bara man kommer igång. Som sagt va, jag har inte virkat sen jag gick i lågstadiet.. Så detta är verkligen nybörjarmönster.

    SvaraRadera