söndag 3 juli 2011

Milstolpe

V.35+0, går in i v.36.
För mig som tampats med för tidiga värkar i måååååånga veckor är det här verkligen en milstolpe att räkna med.
Från v.35+0 gör man nämligen inget om bebisen får för sig att komma. Utan då anser man att det är bäst att han får födas.
Jag var ju in och ut till förlossningen ett par gånger och ett tag trodde vi liten var väldigt otålig och ville komma. Men mycket vila vila vila har ändå gjort sitt till. Men nu gör det inget längre. Nu börjar jag se ett slut på den här eviga väntan.
Och medans alla andra saknar solen som idag lyser med sin frånvaro, så glädjs jag innerligt åt molnen och svalkan de ger.
Jag som i normala fall är den värsta soldyrkaren njuter nu istället i fulla drag av molnigheten. Just nu passar den klassiska svenska sommaren mig bäst :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar