tisdag 19 juli 2011

Tacksamt....

Barn är verkligen lustiga ibland. Man hittar något nytt att förundras över varje dag.
Att hjälpa sin dotter med hårtvätt kan tex bli lite oförväntat.
Dottern i duschen gillar inte att få vatten i ögonen. Lösningen heter, Mamma hjälper.
Sagt o gjort, sitter nästan inne i duschen med dottern och hjälper henne. Gnuggar in o sköljer, går jättebra, jag får inte en droppe vatten på mig. Tills sonen kommer in o skall borsta tänderna och lyckas hälla en mugg med vatten över mig. Suckar. Jahapp, tack för den liksom.

Eller det här med att köpa nya kläder till barnen. Något jag länge hävdat är bortkastade pengar innan tonåren. Och igår fick jag vatten på min kvarn. Bytardag is "tha shit" för små barn.
Dottern fått en nyt tunika/linne. Jättesöt, har på sig den första gången, inom loppet av 5 min har hon lyckats spilla nagellack på den. Trots att jag kastade mig över med removern så var det ju tämligen kört. Så numera är det en pysseltröja som hon skall få "blinga" med lite stenar för o täcka fläcken.

Jaja, ingen idé o gråta över spild mjölk. Bara till o konstatera att man hade rätt o sikta in sig nästa bytardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar