fredag 5 augusti 2011

Hemma

Tack för alla grattis.
Idag kom vi hem från BB.
Varit kvar där lite extra länge för kontroller med vår lille kille.
Han fick lite temp första natten och sen gick han ner i vikt och låg idag på 2875g till sina 50cm.
Så mot sina syskon som föddes på 4075g resp 3640g så e han verkligen en liten kille.
Men idag blev vi hemsläpta och det känns skönt. Vi försöker hitta en vardag och en rytm som passa familjen.
Försöker komma igång med ammningen och se hur det blir med sömnen. Än så länge är lillkillen verkligen en trött liten kille som till sättet är rätt lik sin storasyster när hon var bebis.
Vem han är lik till utseendet tvistas det om än. Ibland tycker jag mig se Luna i honom och ibland Lion. Men för det mesta är han bara sig själv :-)
Många frågar om namn, hur förlossningen gick mm. Jag kommer att lägga upp en förlossningsberättelse precis som jag skrev med syskonen. Och namn kommer snart också. Vi smakar lite på det än. Vi blev lite överaskade. Vi hade faktiskt ett namn på gång åt liten, men när han kom så kännde vi bägge två att nä, det heter han inte alls. Han ser faktiskt ut precis som ett namn, men känner att jag vill suga lite på karamellen först innan jag skriver ut det här.
Jag vill landa nu i lugn och ro, få lite sömn, få komma igång med amningen i lugn och ro och hämta mig lite, få tid och landa i den nya familjekonstelationen innan vi går vidare i livet.
Så just nu finns en plan, en enda att bara gotta ner oss hemma, ta det lungt coocoona och boa. Tids nog så återvänder vi till omvärlden. Men just nu känner jag att omvärlden får vänta. Allt annat får bara vänta. Nu skall vi bara njuta av vår härliga lilla lillebror.
Så kramar på er alla så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar