måndag 1 augusti 2011

Städning någon?

Ligger o sover en stund. hör med ett halvt öra att mannen fått sonen ( 6 år i höst) att städa sitt rum och slänga skräp. Hör hur sonen springer ut till soptunnan glatt och kastar och in igen. och så fram o tillbaka ett par gånger. men så hör jag helt plötsligt ett allt för välbekant *rassel*.... Öhh vad slänger sonen egentligen.


Går ut o inspekterar. Jo mycket riktigt. sonens ALLT lego (favoritleksak) och bilar ligger i soptunnan. Han tyckte det va ett mycket praktiskt sätt att städa. Det tyckte INTE jag.

Tack o lov hade han slängt en himmla massa kartong precis innan så allt hade landat väl på kartongskivor och kunde raskt fiskas upp för att tas in och för säkerhets skull tvättas igen.

Söner, hur tänker dom. jag orkar inte städa, så jag slänger istället... tada......

Elaka griniga mamman håller nu på att torka av leksakerna (en liten tvättkorg full) och ämnar lägga dom i en säck högst uppe i garderoben. Favoritleksaker eller ej. Slänger man dom kan man inte räkna med att få tillbaka dom i brådrappet.

Mitt uppe när jag står som bäst lite lagom vansinnigt irriterad och river och tvättar los så det skrammlar och står härliga till i tvättstugan med rykande hett vatten så kommer dottern 8 år in med kompis (så här i lagom pre-middag tider)

-Kan du göra picknick åt oss nu?
-Öhh nej! Ser det ut som om jag har lust att gå och göra picknick till er NU?!? dessutom är det strax middag. *mutter och skruv*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar