måndag 24 oktober 2011

Tidsoptimist

Fick den där fina frågan idag.
-Vad önskar du dig?

Va?? vadå önskar mig?
Varför skall jag önska mig något?

-Ja du fyller ju år om 13 dagar.
Va? jag? öhh men det e ju typ en evighet tills jag fyller år... neheepp inte det. Redan nästan november alltså. Hur gick tiden så fort? Det var ju ungefär igår jag fyllde år senast. Så det va redan dags igen. Jaohapp.. bara att börja fundera då. Men vad önskar jag mig då?
Egentligen ingenting om jag skall vara ärlig. Saker som jag bara vill ha är väldigt få just nu. Går runt och tittar hemma, vad behöver jag? Massor. Element till exempel, tre stycken därtill, men det är ju inget man önskar sig direkt. Hmm mer då. Jo ommålat i hallen. Har alla grejer, men där får jag nog helt enkelt också bara dra mitt strå till stacken och ta tag i att göra klart det helt enkelt. Inte heller något man sätter upp på önskelistan.
Tänker så det knakar. vad fick jag förra året?
Kollar, tydligen pressentkort. Det va presentkort på spa, presentkort på ticket, presentkort på kicks, presentkort på bio. Jupp jag älskar presentkort, kan låta tråkigt, men presentkort är aldrig fel. Spa, kicks och bio är utnyttjade. Ticket ligger kvar på hyllan och väntar. Skall försöka göra slag i saken och spara ihop lite mer pengar så skall det där ticketpresentkortet få bli en del av en resa till London tänker jag.
Jag drömmer om att få åka till London en weekend och se Phantom of the opera som har nypremiär i vår med Peter Jöback. Jag har ju aldrig fått se denna min favoritmusikal. Och någon gång skall väl det bli av. Men som sagt va, det är först till våren. Och eftersom det blir så mycket planering och fixa barnvakt mm så  är ju inte det heller något som kan åka upp på önskelistan... Hmm jag e inte så bra på att önska mig saker helt enkelt... Jo en sak vet jag. Jag vill ha en sån här ( tekanna i glas).
Funderar vidare... någon som vill svepa in och fixa vårt badrum?... ne-hepp inte det... nä det va också en sån där fixa själv sak....
ja men va tusan, jag ger upp. trisslotter då ra... så  kanske jag blir miljonär och kan fixa allt det andra själv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar