torsdag 15 december 2011

Ekonomi ;-)

Somliga ord man läser på facebook roar mig mer än andra. Här var en jag läste nu på morgonen. Gillar och snor den hit.
En mobiltelefon ringer och en av männen i omklädningsrummet svarar "hands-free" med


högtalaren på. Alla andra i rummet lyssnar också....;

Mannen: HALLÅ!

... Kvinnan: Älskling det är jag. Är du på klubben?

Mannen: Ja

... ... Kvinnan: Jag är i sta'n och har hittat en fantastisk läderjacka. Den kostar bara

7,500 kronor. Är det OK om jag köper den?

Mannen: Ja då, naturligtvis, om du nu tycker så mycket om den.

Kvinnan: Nu när jag har dig på linjen så ... Jag var också just förbi Mercedes för

att få monterat den där stjärnan du vet. De har fått in 2011 års modell och de hade

en superhäftig SL500. Det är just en sån som jag alltid önskat mig.

Mannen: Vad kostar den då?

Kvinnan: 2,2 milj. kr. i standardversionen.

Mannen: OK, så köp den då, men för det priset skall det också ingå vinterhjul!

Kvinnan: Tack, älskling vad du är gullig. Så var det bara en sak till. Sommarhuset

som vi tittade på förra året, är till salu igen. För 10 500 000 kr.

Mannen: OK, bjud bara 10 miljoner. Det accepterar de säkert och gör de inte det så

ge dem den där halva miljonen till. Det är ju ett bra pris ändå.

Kvinnan: OK. Vi ses senare. Jag älskar dig, raring!

Mannen; Hej då - Jag älskar dig också.

Telefonsamtalet slutar och de andra männen i omklädningsrummet stirrar på honom -

mållösa - tills mannen med ett stort leende säger: Är det någon här som vet vems

mobiltelefon det är?

2 kommentarer:

  1. Hahahahahaha humor på hög nivå:)

    SvaraRadera
  2. ;-) hehe, ja visst e den skön på sitt sätt

    SvaraRadera