fredag 13 januari 2012

Näääjeee,,, inte han, inte nu...

Vår 6åring är av den lite extra speciella sorten. Därav nu utredningen som pågår... 6årsverksamheten har väl fungerat lite sisådär. Men tack vara engagerad personal och mycket pga en kille i skolan som verkligen tagit sig an vår son så har det ändå gått. Alltid, eller i allafall nästan alltid när jag hämtat så har den här killen varit i sonens närhet och lekt med honom, haft koll och verkligen engagerat sig. Mycket som inte annars funkar har fungerat och kännts tryggt. Det är en ung kille. Men han är ett sånt där riktigt äkta guldkorn som bara är sååååååå oerhört duktig med barnen. En sån där person som verkligen behövs med stort B!!!

Och nu får jag veckorbrevet där det står att han skall sluta om två veckor. Hur skall det här gå? visst finns det bra personal kvar. Men det här är sonens favorit. Och vår son tar inte förändringar på bästa sätt.

Sicken typ... får ta o skälla lite på honom, inte får han ta och sluta nu ju. men men, får väl vara glad för hans skull att han har kommit på något annat han vill göra.

2 kommentarer:

  1. Trillade in här på din blogg av en slump, fastnade när jag läste inlägget om kedjetäcket och upptäckte sedan att ni precis som vi bor på mälaröarna. Vi har också en liten kille som (förmodligen) kommer att behöva lite extra stöd. Han påbörjar utredning nu i veckan.

    Ville mest bara säga hej, och tacka för en mysig blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad trevligt att du hittat hit. Alltid trevligt att höra från en mälaröbo.
    Vår son har ju bara haft kedjetäcket ett par dagar än, men han säger själv att det känns mysigt och bra att täcket är tungt. Så det ser jag som positivt :-)
    Varmt lycka till med utredningen. Hoppas ni känner bra stöd i er närhet, för jag säger det på en gång, bitvis kan det va en riktig kamp att få det som barnen har rätt till. Mennär man sedan får loss stöd så kan det bli riktigt bra. Jag tackar just nu min lyckliga stjärna att vi fick loss en assistent till vår son. Det har gjort en märkbar skillnad.
    Så varmt lycka till till er och sonen.

    SvaraRadera