torsdag 8 mars 2012

Kiwimuffins


På Onsdagar så tränar dottern brottning. Och på något sätt så verkar det ha blivit en liten tradition att det innebär fika efter 1,5 timmes träning. Och inte mig emot. Igår skulle jag lite snabbt röra ihop kladdkakemuffins, men efter att ha insett att kakaon va helt slut så blev det istället att improvisera ihop Kiwimuffins (tager vad man haver principen).
Och som vanligt när jag bakar så är det snabbt och enkelt, jag gillar inte svåra krångliga saker. Bakning skall vara kul, inte tidsödande och jobbigt. Så klarar jag det så klarar ni.

Ingredienser:
100g smör
2ägg
2dl socker
1dl sirap
2,5 del vetemjöl special
1dl potatismjöl
1krm salt
2tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
3 kiwis (mixas slätt).

1. Smält smöret
2. Vispa ägg, socker och sirap pösigt
3. Blanda ner resten av ingredienserna i det smälta smöret och vispa
4. Vänd försiktigt ihop de två smeterna så att det fortfarande är pösigt
5. Fyll muffinsformarna (bullstorleken) till hälften
6. Grädda mitt i ugnen på 200grader tills gyllenbruna, ca 15 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar