torsdag 16 augusti 2012

Matlycka. recension.

Jag blir bra trött.
Vi har ju tidigare haft Linas matkasse men tänkte ge oss in på att pröva en av konkurenterna.
själva maten har väl varit god, men bra mycket mer snålt tilltagen än Linas matkasse.
Med Linas matkasse avsedd för 4 personer så fick vi alltid minst en matlåda över.
Med Matlyckas matkasse avsedd för 4 personer så blir det inget alls över (förutom fiskrätten då det belv regält över, men vi äter ju inte fisk heller ) när 2 vuxna och 2 barn äter. Känns bra snålt då jag vet att ett av barnen är väldigt liten i maten. . Maten i sig har varit god och det är positivt att smådetaljer så som kryddor och buljonger kommer färdiguppmätt i små förpackningar.
Men vad som fått mig att ilskna till är deras praktiska hantering.
Dom började med att redan innan kassen kom dra pengar från mitt kort. Oanonserat. Det framgår ingenstans på deras hemsida att man förväntas betala i förskott. Utan dom drar helt sonika bara pengarna. Och visst, det finns fler företag som hanterar sina kunder på detta sätt. Och att man skulle betala med kort visste jag. Jag kan ta mig förbi den punkten nu när jag vet om det. Men det som är surt är att dom drog dubbelt. Dom drog 785kr för mycket. Dom är alltså lite dyrare än Linas matkasse.
Detta gjorde dom den 9e aug. Jag försökte omedelbart kontakta dom då jag upptäckte detta. Jag ringde, och ringde, och ringde och ringde och ringder.... ni hajjar... och ringde lite till... INGET svar. Det går inte att komma fram till dom per telefon.
Lagom sur över den oanonserade och därtill dubbla dragningen och därtill frånvaron av kontakt direkt med dom så skrev jag ett surt mail och ifrågasatte deras rutiner och krävde att dom betalade tillbaka omedelbart.
"Hej,
vi missade att vi drog 391 kr från dig utan trodde att vi missat att dra något och drog därför 785 kr då vi inte såg någon rabattkod då den redan blivit använd.
Ursäkta, vi har annullerat dragningen på 785 kr."


Detta var mail nummer ett.
Jag väntade men inga pengar dök upp.
Hörde av mig igen den 13e med orden.

"Mina pengar är fortfarande INTE återbetalda. Vg åtgärda detta OMGÅENDE!"

Får då till svar:
"Vi ringde banken och bad de ta bort reservationen men de sa att det är er bank som tar bort reservationen automatiskt när er banks system ser att dragningen är annullerad och att vi tyvärr inte kan skynda på det mer än så. Banken sa att det tar några dagar innan er bank släpper reservationen. Exakt hur lång tid det tar kan tydligen variera från bank till bank, men de trodde ca 5 bankdagar"

Notera, fortfarande ingen riktig ursäkt.
Väntar lite till. Idag är det den 16e, dom reserverade pengarna den 9e. enkel matematik. 5 bankdagar har passerat.
Mailar dom igen och medelar att mina pengar fortfarande inte är återbetalda. Dom har alltså hållt mina pengar i en vecka nu.

"Hej, det är er bank som håller dem reserverade. Vi kan inte påskynda det. Vi frågade om vi kunde det men de sa nej"

Notera, ingen ursäkt, ingen tanke eller ens antydan till kompensation över att dom kidnappat mina pengar.

Riktig usel kundservice med andra ord.
Jag som kund skall inte behöva ringa runt och jaga mina pengar för ett fel som Dom har begått.
Så jag kan inte annat än avråda från detta företag. Snålt tilltagen mat även om den va god och usel kundsupport.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar