söndag 29 mars 2015

Akupunktur

Har idag varit och fått akupunkturbehandling av dr Weiwu Wang. En intressant upplevelse. 
Betydligt mer kraft och djup på dom nålarna än vad jag tidigare fått testa genom snälla kollegors omsorg. 
Min rygg blev till en nåldyna med 8 nålar längs med ryggraden och därtill i vardera hands utsida. 
Snabbt och precist nästan kastades nålarna in med en mild kraft. Inga införshylsor där inte. Jag kände genast hur han prickade det smärtande utbredningsområdet och en värmande molande kraft började jobba. Samtidigt kom en avslappnande trötthet. Jag låg och vilade gott ett bra tag, hur länge vet jag ej, men kanske en halvtimme? 
Var rörelse jag försökte göra ökade på den varma ömheten i ryggen, tills det bara fick för dig att vända och smärtan istället gled iväg och tonades ner. 
Efteråt va jag både lite trött o darrig, men helt klart mindre smärtoåverkad. En intressant upplevelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar