lördag 14 mars 2015

Kuckelikuu klockan är???

04.55
3 åringen ligger o hostar. Tar upp honom till vår säng och hoppas få sova/vila vidare en stund. 
Han skruvar o vänder, går o hämtar nalle och ska däremellan gosa in sig o kramas med sin halvsovande mor. 

06.02
- Mamma, jag är inte trött.
- mm hmm.
- Mamma jag vill inte sova mer.
- mm hmm, men vila o ta det lungt istället.
- Mamma klockan är mycket.
- Nä, det är sova dags. 
- Men mamma klockan ÄR mycket.
- Mmm hmm, mamma sover.
Sonen tassar upp o jag hör hur han river o micklar med något. 
- Mamma titta! Klockan är massor.
-????
- Ja titta mamma, titta klockan säger det är dags att gå upp. 
Tittar upp ur den önskade helgdvalan. Då har han hämtat väggklockan och vridit fram den till 10.30
Jahapp, dags att gå upp

(Edit)
06.33
Den ömma modern har gett vika och lämnat sängens varma täcke för en isande marsmorgon. 
Går på toa, drar en borste genom håret och sträcker på mig. 
Gissa vem som då passat på och lagt sig på min sovplats och ligger där under det varma täcket med napp i mun nalle i famn och ler illmarigt mot mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar