lördag 28 mars 2015

Ljuvliga helgmorgon

Efter att valpen efter gnäll och övertalning äntligen somnat bredvid sängen med min hand på ryggen vid 01 så hoppades jag på några timmars sömn. Men likt en klocka va det dags för promenad vid 05 rycket.
Hinner lagom få på mig jacka och skor och skall just öppna ytterdörren då liten passar på att kissa på hallmattan.
Ut, rasta och sedan in och sanera.
Barn nr 2, eller rättare sagt 3åringen tycker även arla mornar är intressanta och kommer upp likt ett litet gnälligt studdsigt grått moln som inte gillar riktigt något då han egentligen är för trött.
För att bjussa sin mor på en än saligare morgon så passar även detta barn på att kissa mitt på golvet, springa genom det och sedan ta vägen genom hela trappen..... sanering nr 2.
Går in i tvättsstugan.
Det stora dubbelsidenlakanet som jag sträckte ut över hela tvättrummet för att torka rakt hittar jag ihopknöglat längst ner i en tvätthög, bara o tvätta om.
Klockan är bara arla, ryggen värker, jag är hungrig och grinig, stressen har redan gripit sina klor runt mig och jag vill bara rymma fältet.
Känns som jag lever i en parodi av en idyll. Den fina inramningen till trots kryper grinigheten under skinnet.
Tänker på de bevinnagde orden " Att städa när barnen är små är som att skotta snö när det fortfarande snöar".
Men när skall det sluta snöa?

Visst är det underbart med helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar