onsdag 13 maj 2015

Sällskapssjuk säljare?

Riiiiiing....

-Ja hej det är Ann.
-Ja hej heter....... och ringer från Fortum. Jag ringer för att ni varit kund hos oss tidigare... bla bla bla...
-Vad det än är så är jag inte intresserad. Vi gör aldrig avtal via telefon utan är vi intresserade av något så söker vi själva upp vad vi vill ha. Så vad du än vill sälja så ska jag spara din tid, jag kommer tacka nej, jag är INTE intresserad.
-Men jag ringer bara för att ni tidigare varit kund och inte är det längre.
-Jag är inte intresserad, vi är nixregistrerade och vill inte ha några erbjudanden.
-Men jag ringer bara för att...
-Nej tack, det är bra, hejdå.
Klick

Telfonförsäljare gör sig inte besvär här. Jag tror helt enkelt inte på att han va sällskapssjuk och ville ha en pratstund eller bara ringde from the goodness of his heart för att förgylla min dag.
Min privata telefon är till för samtal med nära och kära. Företag kan i yttersta fall få komunicera brevledes, men knappt det. Jag vill ha så lite information som möjligt av företag. För i slutändan vill dom ändå bara sälja och jag vill välja själv vad jag vill köpa.
En av anledningarna till att vi tagit bort alla kanaler på tv´n. Ni anar inte hur skönt det är att slippa reklamen :) Vill vi se på tv så tar vi en film istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar