lördag 4 april 2009

Jag trort inte på horoskåp

Nä jag vägrar.
Lik förbannat så föll ett in alldeles för tydligt i förrgår.
I horoskåpet stog... Räkna med att bli av med pengar...
Inte en trevlig spådom, men som sagt va, jag tror inte på horoskåp.
Efter jobbet åker jag hem, parkerar bilen utanför skolan för att hämta barnen. tar barnen i vagnen och knatar över till bror min som nyss köpt hus. tittar till hur det går med röjjandet, dottern får åka lastmaskin. osv...
Går sen tillbaka till bilen, får för mig att kontrolera oljenivån. Inser att den är låg och fyller på. Då ser jag att det ligger en stor pöl med olja på motorblocket. Kastar mig över telefonen och ringer kära bror min som är bilmeck.
Kom över så ska vi titta säger han, ett stenkast bort, 1-2 minuters bilväg.
Men när jag kommer fram så ryker det regält.
Summan av det hela = Köp ny motor eller ny bil :(
Men som sagt va... jag tror inte på horoskåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar