söndag 17 oktober 2010

Det va bättre förr...

Jag inser att jag börjar bli gammal när jag blir slagen av en cykelpump.
Lång story kort = Ville ta cykeln till affären, behövde pumpas = ta fram nyinköpta lilla pumpen...
Del 1. Pumpliknande rör med två uttag som blåser luft på sidan för skruvgänga.
Del 2. Röd böjlig 15cm lång slang.
Del 3. Metalgänga, troligen pumpmunstycke
Del 4. Metalgänga med annan variant på pumpmunstycke
Del 5. Två gummistroppar
Manual???? nope, det fanns ingen.
1. vilket hål ska man skruva in gängorna i?
2. vilket munstycke ska man ha?
3. måste man ha slangen emellan ( efter mycket micklande, jupp det måste man tydligen)
4. nope, får fortfarande inte in någon luft i däcken.

suck, jag ger upp, allt jag ville var att pumpa cykeln, men det e jag tydligen inte utbildad nog för att klara av.
Om någon har en hederlig gammal cykelpump liggandes som en så gammal tant som jag klarar av, så vet ni vart den behövs. Jag ger upp.

2 kommentarer:

  1. Du vännen, det står en i vårt förråd som det bara är att gå och låna precis när du behöver:).
    Tror den står till höger innanför dörren...

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tack. Borde ha tänkt på att du säkert hade en. Kramar

    SvaraRadera