torsdag 28 april 2011

Slakt

Fick för mig att jag behövde klippa mig. fixa topparna lite.
Valet för på Bobby´s, dom har ju gott rykte. Tji fick jag.
Började illa och redan där borde jag väl vänt i dörren.
Chansade på en drop-in tid. Visst, dom hade en tid, sitt ner o vänta så blir det strax din tur. In kommer då en pensionär en stund senare. finns det en drop in tid?
-Visst, varsågod den här vägen... ???? hallå, va inte jag först i kön?
Aja, skit samma. Kanske skillnad på att klippa långt o kort hår? Eller inte???
Blir i allafall tillslut min tid. En ung tjej med lite skamfilade naglar tittar på mitt hår. Inget hej, inget jag heter.... Nope. nada. vad ville jag då? Jo topparna vore bra, lite lätt uppklippt så det inte blir så trekantigt i formen då jag har lockigt långt hår.
Hon visar upp 5cm på håret och undrar, kan hon ta så mycket. Jadå. 5cm går bra.
Sen började helvetet. Fy katten vad hård hon var på handen. Mina öron va rödglödande av hennes kammande. Och när hon mitt i försöker slänga ut sig en kommentar om .... -Visst känns det bra nu när jag kan dra kammen genom håret? ... så var jag ju beredd o sticka och be henne flyga o fara.
Tids nog blev det i allafall klart. Med blött o stripigt hår så nästintill flydde jag salongen för att se vilken förödelse hon ställt till med.
Dom där 5 cm konstaterade jag blev mycket. mer. jag började med hår som gott o väl täckte brösten och gick lite nedanför. nu är det mer någonstans 5cm nedom nyckelbenen. så hon tog väl någonstans mellan 15-20cm. Visst, frisyren skall jag inte klaga på. det blev väl ändå ett bra resultat, även om det blev bra mycket kortare än jag tänkt mig.
Men inte fan va det en klippning, det va en slaktning och jag kommer aldrig mer sätta min fot på hos denna hysteriskt hårdhänta frisör. Fördelen med att hon tog så mycket va väl att nu slipper jag klippa mig på ett tag. För fy... gillar verkligen INTE att klippa mig. ett vansinnigt tilltag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar