söndag 7 augusti 2011

Saker man lär sig som 8åring

En del saker bör man lära sig snabbare än andra när man är 8 år och har en mor som inte sovit sen senaste istiden och numera är uppe och ammar ungefär varannan timme.
Nummer ett på den listan kan tex vara...
Hoppa inte upp kl 7 på morgonen, spring upp och ruska på din mor, väck henne preciiiiiis när hon somnat om och säg.... Får jag spela din dator? (gissa vem som inte får spela dator idag). Skall en sådan här mamma väckas alls så skall huset stå i ljusan lågor. Minst!
Jag är förvånad över mig själv hur lungt jag lyckades uppbringa en sammanhållen min och lite lätt svarade.
-Om du väcker mig enbart för att fråga om du får spela dator, så får du definitivt INTE spela någon dator idag.
Antagligen är det väl dom där lugn o ro ammningshormonerna eller nått.. Och dom skall man nog vara glad för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar