onsdag 31 augusti 2011

Yes

photo

En del barn gillar att sova i bilen. Våran son gör det med. Men blir galet arg när man stannar ens för ett rödljus. När man sen kör iväg igen hörs ett nöjt. Aaaa mjum mjum mjum när han snuttar tag i nappen o somnar om. Annars när vi är hemma så är det som sagt va hängbiljett som gäller. Bärsjal eller att bli buren och ligga nära nära är bäst om man skall sova. Att ligga i vagnen eller sängen det är kort fattat skittråkigt.
Jag har gått här och längtat efter en dusch, framförallt mitt hår som både blivit kräkt i, snuttat på och nyst i.
Hur skall det gå med en 4 veckors kille som bara vill ligga hos sin mor och snutta?
Jag tar i allafall in liggdelen från vagnen till duschen och tänker att jag får väl trycka i nappen varannan minut så kanske jag kan ta en snabbdusch.
Sagt o gjort. sätter igång duschen. Då rycker Oliver till. tittar på mig och jag ser hur han lyssnar. Han vänder huvudet åt sidan och somnar på en halv sekund.
Va??? vad hände? jahapp. Det är duschen som gäller. Har ni sett Herbal essence reklamen med kvinnan som står i duschen och ropar YES YES YES!!! ja ungefär så kändes det att få ta en lång dusch och hinna med att använda både balsam och tvål.
Och lagom tills jag stängde av duschen så gissa vem som slog upp sina klarblå och numera inte tänker låta mamma klä på sig i lugn och ro. Kanske borde sätta igång duschen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar