tisdag 13 december 2011

Skolval 2

Har spenderat halva dagen åt att ringa skolor och kolla statestik, personaltäthet, pedagogik, resultat, utbildad personal mm. På många ställen var det rena noppen från början om man inte var helt nyfödd. Och en spädis har vi bara en av i familjen, och jag vill ju gärna att dom andra två också skall få en rimmlig chans att komma in.
Så efter en dags letande för att matcha varje barns individuella behov, kunskaper, färdigheter, fallenhet så har jag nu just sänt iväg tre ansökningar för Luna, två för Lion och tre för Oliver. Får se om jag kan finna några fler som vi gillar. Men gallringen är hård än så länge. Och komunala skolan ger inte många möjligheter att utveckla speciella färdigheter som kan underlätta vid antagandet till en privat skola. Men men, skam den som ger sig. Grämer mig lite att jag inte tog tag i detta tidigare och hade bättre kötider att ge mina äldre barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar