torsdag 8 maj 2014

Hårutveckling 0-33, vad nu?

Jag har inte så mycket bilder på mig själv i bloggen. Men det tar jag igen med råge nu. Så bildkänsliga vänlgien bläddra vidare:) Jag började fundera på att färga håret rött. Har gjort det en gång tidigare, regält rött med henna och det va rätt intressant. Men vet inte hur modig jag är. Så letade lite efter gamla foton på när jag var rödtott. Hittade inte vad jag letade efter, men en hel del annat gammalt. Tänk vad man sett ut genom åren.
  Liten skrutt som knappt kan sitta, men ruffsigt hår hade jag.
   runt 5år och praktiskt kortklippt till föräldrarnas glädje 16 år och nykär, just träffat min man :) 17 år, och lika smal. jikes. 18år, det blonda består, kommit in i min blonda period 19år, ställer upp som hårmodell. Stylisten Camilla tyckte koppar och silver på rakt hår skulle passa mig. Men när hon ville raka min lugg sa jag stopp. 20år, ni vet den där sportiga jag har flätor fasen.... Fortfarande 20 år och behåller det blonda.
  22år och nybliven mamma. Med vidhängade bebis vid tutten har man inte riktigt tid för håret och håret åker för det mesta bara upp i en toffs. 25år och passfoto. Finns det någon som ser något annat än vindögd och lätt psykotisk ut på dessa bilder?
  27 år och just slängt ut allt i hårvårdsväg och tvättar håret med schampoo för sista gången
  30år, bad hairday, säg vad som inte göms under en bandana och ett par stora brillor på sjön.
  33år, för första gången i mitt liv är jag inte student. Har jobbat 1 år snart som Barnmorska och hårets bästa vän tycks ha blivit hårklämman. Men vad nu då? Funderar på rött, vågar jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar