torsdag 8 maj 2014

Information till skotillverkare

Kvinnors fötter är inte utformade som barbies fötter utan är faktiskt ganska lika vanliga mäns fötter. Och även kvinnor går långt o behöver sköna enkla skor. 

Var idag inne i stan när det började regna. I mina sköna men nu lite blöta tygskor poppade jag in i första random stor kedja skobutik. Haffade en expedit o bad om hjälp att ta fram ett par bekväma " hoppa-i-skor" som höll för vädret utanför. Hon tittade lite desperat på mig när jag tillade att jag helst inte ville ha gummistövlar. 
Klackskor- nej
Tiotusen konstiga remmar - nej
Spetsiga stilett av tårna - nej
Långhåriga - nej
Gjorda av metall - du skojar !
Hylla efter hylla med skor betades av, skor som visserligen glittrade så dom säkert skulle fungera som SOS- signal om jag blev strandsatt på en öde ö, eller möjligen kunde användas till att stycka en  kalkon med. Men inga hoppa i klara lite regn skor stod att finna. Det vill säga, tills jag knatade in på herrsidan o konstaterade att i princip varenda sko på den sidan uppfyllde mina krav, dock blev det som kvinna desto svårare att hitta någon i minstorlek, så jag kippar vidare i mina tygsandaler o väljer att se vätan som en aktiv fotbehandling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar