torsdag 4 december 2014

Julklappsförslag

Jul är köpstressens, handlarnas och magsårsmedicintillverkarnas tid.

Vi har jobbat hårt med att minska pressen genom att säga. Inga paket till dom vuxna, bara till barnen.
Men min man och jag har ändå hållt kvar och köper alltid något till varandra eller något till oss gemensamt. Men vad köper man till mannen som har allt och inget vill ha?

Att få min man att svara på vad han önskar sig i julklapp (eller födelsedagspresent eftersom han passar på att fylla år ganska snart efter jul) är som att försöka pressa ett äpple på apelsinjuice = mission impossible.
Så nu vill jag istället ha en hög med förslag på vad man köper till en 34årig 3barnsfar som nyss köpt hus modell stor renovering på gång.

Några förslag kan vi från början stryka.
Alkoholhaltiga varor- vi dricker i princip inte.
Datainriktade saker- hans intresse, han vet precis vad han själv vill ha och köper själv.

Senaste han fått från mig va Body flight (vilket vi inte bokat än). Upplevelser är kul, men inte något standard som köra bil eller äta middag. Det kan vi göra ändå.
Han har fått spaka plan själv, och fick presentkort på dykning. Men vad nu?
Står still. Funderar på något som går hand i hand med att vi just köpt ett hus som är dubbelt i storlek mot vart vi bor nu. Men vad?
Vad får era män/sambos/partners/respektive?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar