torsdag 4 december 2014

Vattkoppor

I Söndags började det. 
Vattkoppor har gått ett tag på dagis. Så vi väntade och undrade om han skulle få det eller ej. 
På söndag började det, hårbotten, bakom örat, benen, magen, ryggen, armarna. det fanns någon typisk vätskefylld vattkoppsprick lite överallt. 
Som starkt troende på huskurer och naturliga metoder så ville jag testa och drog jag fram ett ess ur rockärmen. 
Och nu står jag här redan ett par dar senare och undrar... Va det vattkoppor eller fungerade det så väl?
För hur kan barnet gå från hängig lite febrig med massa prickar till den 3årige buse jag ser idag som river hemmet där jag bara hittar 7-8 små röda platta prickar? 
Har det inte brutit ut ordentligt än, backade det av kuren han fick eller what?
När mina två äldre hade vattkoppor så va det ett betydlgit besvärligare förlopp som varade mycket längre. Men då fick dom heller inte någon huskur utan traditionell behandling med alvedon och potatismjöl.
Minstingen fick redan från början silvervatten. Och därefter bara bröts det.
Nu får jag vara hemma ändå eftersom mellansonen kom med vändade post i taxin idag. så minstingen får vara hemma resten av veckan i vilket fall som helst. Men håller tummarna att det inte blir värre än så här och att alla är tillbaka i form på måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar