måndag 5 januari 2015

Postop (känsliga tittare varnas)

I'm back....nja kanske inte helt. Men på god väg. 
Läkaren hade ordinerat att jag skulle få upp och stå i morgon. Men n känner mig. Ge mig ett gåbord ( med knappar därtill) and i'm om it.  
Tre pers en gåstol men upp skulle jag. 
När en av sköterskorna lyfter på täcket och säger, jag ska bara byta denna först så utbryter jag.
"-ha.  Jag visste att det fanns en 5 e slang."
Slangen på framsidan skrämmer mig. Men jag kände att jag va tvungen att komma upp och se den. Tack o lov överträffar fantasin verkligheten även om den inte är någon skönhet. 
Med bärbara i knät känns det som en länk till verkligheten Medans tanterna här på var sida jobbar på svordomar och förolämpningar. 
Nu längtar jag efter att slang efter slang skall tas bort och jag skall få återgå till ett vanligt liv. Jag längtar efter min familj. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar