söndag 26 april 2015

Rubrikbyte

När man har en blogg så är bland det roligaste som finns när man får feedback.
Och det får jag, hitills måste jag glatt säga att den varit odelad positiv.
Och påfallande ofta så är det glada ord om det positiva i familjen.
Jag har ju varit helt öppen med att vi har fått gåvan av ett barn med något extra i form av en adhd och autismdiagnos.
För många och på många ställen i samhället och nätet så målas detta ut i skalan från jobbigt till katastrof.
Men så är det verkligen inte.
Jag ska inte sticka under stol med att det är jobbigt och kräver oerhört mycket och att det säkert finns många grå hårstrån på mitt huvud efter både mediciner, träning, myndighetskontakter, läkarebesök osv...
MEN!!!!!
och här kommer det viktiga.
Det finns en helt fantastisk sida av dessa diagnoser.
Dom är en tillgång. Dom tillför något i våra liv som jag inte skulle vilja vara utan.
försök beskriva ADHD för ett barn. Vad säger du då. Kanske ord som Energi, Mycket, Otålig kommer fram?
Energi och hinna mycket, nya ideer, det är väl inte fel att ha?
Och Autism. Då finns det andra fina ord som fokuserad, specalist, tänker annorlunda... Vad ger inte det för möjligheter?
Många av världens största uppfinnare och entreprenörer har fått en regäl skopa av dessa diagnoser. Och våran värld vore inte densamma utan dom.
Då jag får så mycket fin feedback om just ämnen som berör dessa diagnoser så väljer jag att byta rubrik.
För våra liv skulle inte vara desamma utan våra fantastiska bokstäver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar