torsdag 17 september 2015

Att välja sitt utbud

För ett år sedan så tog vi bort alla tv kanaler.
Filmer, sport och nyheter är numera ett val och inte en ständigt pågående matning.
Men att ta bort tv kanaler helt är ungefär som att välja bort barn, tvätta håret med bara balsam och äta pannkakor på en måndag.
Omgivningen kan ibland skaka frågande på huvudet och undra konstiga saker.
Men det är helt okej.
För jag slipper reklam, dåliga serier och tråkiga nyheter.
Istället har jag:

-Sett filmer med hela familjen och fyllt varenda veck i soffan med krossade popcorn.
-Avnjutit ett glas vin till egen vald film utan reklampauser.
-Haft myskväll med plockmat/choklad och somnat i min mans famn i soffan.
-Tagit ett varmt dopp i spabadet.
-Pratat med vänner på nätet.
-Skrivit spaltmeter (som kanske egentligen borde blivit något mer konkret, bok?)
-Ägnat mig åt hund, barn, familj och god mat.
-Undrat, hur tusan har man tid att titta så mycket på tv?
-Inte ett ögonblick saknat den gamla tv´n.

Så när jag på nätet ser att dagens tredje största nyhete är en bortsprungen katt, då känns det inte som man missar mycket.
Det viktiga når ändå fram och skulle något undgå mig, ja, då va det troligen inte läsvärt ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar