fredag 11 september 2015

Det är nu det börjar....

Varit hos ortopeden. 
Fick träffa en riktigt trevlig läkare som trots att han var 40 minuter sen tog sig tid att tillsammans med mig gå igenom operation, röntgenbilder och mina kvarvarande problem ordentligt. 
Summan av allt. 
Ja jag har ont, kan röra mig mindre och lite svårt att svälja. 
Men jag får göra allt. 
Jag kan tydligen inte försämra det som är. 
Nu ska jag istället hitta någon rolig sport att träna och ha kul, strunta i nacken. 
Jag ska göra tvärtom. Jag ska träna för att stärka hela kroppen så jag mår bra, så får nacken komma med naturligt i dom rörelserna. 
Att aktivt träna rörlighet i nacken när man redan är stelopererad och överrörlig 
( vilken ironisk kombination) 
kan vara direkt kontraproduktivt. 
Så nu blir fokus på att hela jag ska må bra och orka. 
Glöm sjukgymnastik. Och är det inte bättre om ett år så kan vi kolla på det då. 
Ni må tro att jag nästan kunde hoppat upp o omfamna honom när jag äntligen träffar en läkare som såg mig och la fokus på hur hela jag kan bli bra istället för att dra fram receptblocket och ordinera den lilla vita runda på burk. 
Tjo ho. På väg till Decatlon för o köpa träningskläder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar