fredag 1 maj 2015

Aldrig mer Olearys Kista

Jag och dotten va just i Kista och tänkte äta lunch.
Går in på Olearys
http://www.olearys.se/kista
det är HELT tomt, då menar jag att det är jag och dotter och personalen. 
Vi ber om ett bord. Och blir visade till en hörna längst in. Jag påpekar då att vi hellre sitter mot bowlingbanorna till då det är lite trevligare, och gärna vid ett av borden med höga soffryggar ( alla bord är dukade) då jag har problem med ryggen och sitter bättre i en soffa med hög rygg. 
Jag får då till svar att dom stora borden bara är till för lite större sällskap. 
- Ja, men det är ju helt tomt här ( visar med handen  runtom)
- jo men man vet aldrig när det kommer en rusch. 
- menar du att ifall det kommer 15-20 sällskap inom 30 min?
- njaa, men du måste förstå att det blir jobbigt för personalen att duka. 
-????, tack men nej tack, jag tror vi går någon annanstans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar